onsdag 10 april 2013

QUESTIONS AND ASWERES

TACK FÖR ALLA FRÅGOR. Väldigt snällt av er att inte sätta mig på pottkanten. Här får ni läsa mina hyperintressanta svar!

Mest använda klädesplagg på vintern?Yllesockor! Fryser alltid som en hund här hemma så det är det enda som håller mig varm hehe

Vad är det bästa med sommaren och vad är det sämsta?Bästa är all frihet. No worries. Det sämsta är väl att den går för fort

Skönhetstips?Träna utan mejk!

Hur sminkar du dig på vardagen?Jag absolut hatar all klibbig snuskig foundation som ser fejk ut och som täpper till huden o de känns som om huden skulle vara instängd i en låda, så jag använder bara lite mineralpuder och peitepuikko om det behövs och sedan eyeliner och mascara. Simpelt och småtråkigt men ganska skönt

Hur är du så snygg och ljuvlig?It runs in the faamily

Bästa film du någonsin sätt?Kanske the Bridesmades... Ååå så rolig den är!

Skriv det fösta du NU kommer och tänka på!
 När tjockisen i Bridesmades bajsar ripuli i lavoaren när dom provar bröllopsklänningar..


Vilken färg är din tandborste? Åååå mami köpte nyligen en ny åt mig. Den är så fin, ljusröd med söta cupcakes på!

Vilken var den senaste låten du lyssnade på?Machel Montano - bottle of rum

Favorit artist?
Har ingen

Hur mycket ketchup använder du på en skala från ett till fem?
1


Finns det någon kändis som du aldrig vill träffa?Oi rolig fråga.. Död eller levande? om man får välja död så skulle det säkert vara Hitler

Favorit ord?
Bubla, gosa

Vad var det första du tänkte på då du vaknade i morse?
Shit jag försov mig och har exakt 12minuter på mig att göra mig klar

Vem var ditt senaste text meddelande från? Meri

Vad har du som bakgrundsbild på din dator just nu? Massor kanoter/kajaker(?!) bredvid varandra, bilden är från Nya Zealand när vi var och kajakade

...Och på din telefon?
Söta lilla Elis på Soffis schteekar party

Hur skulle du beskriva din blogg med tre ord?
Vardaglig, fjantig, tidsfördrivande

Favorit film? Se ovan

Favorit skådespelare?Channiiiiing<3

Dröm yrke? (Måste inte vara realistiskt) Jag vill så mycket att mitt liv inte kommer räcka till med allt jag vill göra. Skulle vilja designa hus&inreda, hjälpa barn i nöd, hjälpa barn med speciella behov, bli proffsfotograf, restaurang-ägare and the list goes on...

Favorit TV-serie?
 
Brothers & Sisters! Men Grey är nog bra tvåa..

Sedan kom lite galna frågor! VAFAN

1. Vad tycker du om ballonger?
Dom är najs på partaj och födelsedagar

2. Hur smäller du ballonger?

Det gör jag aldrig

3. Smällt någon med rumpan?

Joo på mopodisco!

4. Skulle du våga smälla med rumpan?(sitta på den)

Joo

5. Blåst någon tills den sprängts?

En person eller en ballong?

6. Skulle du våga blåsa ballong tills den smäller på flit?

Nää panget är för högt

7. Gillar du när det smäller?

nepp

8. Håller du för öronen?

Näj

9. Smällt många ballonger på en gång? hur många?

Har inte precis räknat... Men nångång på Saras kalas hade vi nån ballong lek och jag kommer ihåg att jag var ganska proo

10. När smällde du en ballong senast och hur?

Typ mopodisco

11. Har du kramat sönder någon ballong?

mopodisco XD

12. Varit med i någon ballong tävling?

På Saras kalas på dagis/lågstadiet jo

13. Är du rädd för ballonger?(varför)

njäää

14. Skulle du kunna sova med massor av ballonger i din säng?

NEMEN SHUT UP

15. Kan du smälla en ballong på din blogg på ett video inlägg med en kompis. gärna sitta så ballongen smäller och blåsa så den spricker? skulle vara kul att se dej och en kompis att göra båda dom:D

 Vi har inga ballonger hemma så kan tyvärr inte fixa det... Men hoppas du får någon annan att göra det, linka isåfall gärna videon till mig!


Vad händer det med dig och Elis när du far till utbyte? Hur känns det att leva med känslan av att du vet att ni troligen kommer att göra slut?  
Usch så känslig fråga... Tränger helst bort tanken genast när den kommer. Vi lever i nuet och tänker inte så mycket på det. Det är ju ännu så lång tid tills dess. Men om jag skall svara på din fråga, så joo känslan är skrämmande som fan

varför vill du fara just till spanien på utbyte?
Min CostaRica plan sket sig, och med Explorius fick man göra aluevalinta, så jag tyckte Valencia lät nice! Plus att jag vill lära mig språket ofc!

hur länge har du och din kille varit ihop?
Om en månad 2 år!!!!! <3

favorit stad?

Wellington på Nya Zealand, Stockholm, Köpenhamn

favorit klädbutik?

Zara och kära H&M

favorit land?

Nya Zealand

dröm resemål och varför?

Tahiti!! För det är bara vita stränder och bungalows (och kanske en drinksu). Verkar så unelmaaa

vad ser du mest fram emot med ditt utbytesår? och vad minst?

 Mest: Alla nya vänner, ny kultur och språket
Minst: Att inte veta vad som pågår hemma hela tiden, att inte kunna vara här med min bror

Hu mår du? Hu går det i skolan?Jag mår bra och skolan går priiima, I'm such a neeerd'

Hu går de mellan dig o dina kompisar?
Fina fisken, can't live without them töntisar

När har du födelsedag, va önskar du dig?
Nästa torsdag, alltså den 18 April! Usch nu kommer skuldkänslorna krypande, önskar mig verkligen tusen saker. Men störst och högst på listan är en Laptop (helst Mac)

Vad har du tänkt göra i sommar?
Jobba, åka till Rhodos, vara på lande, sola tills jag förvandlas till en negerunge, äta jordgubbar och glass, åka till Elis lande, festa med vännerna och åka utomlands med familjen!
Har du några speciella sommarplaner? Vilket är ditt favorit mellanmål/snack om man är småsugen? ;)
Sommarplanerna ser du ovanför, och hmmm nån god snackisnacki... Just det! Skär två stycken bananer i skivor och lägg dem i frysen för 3-4h. Sätt sedan bitarna i en mixer och Voila, har du glass!


-favorit klädplagg?
Espadriller -tycker du om att bo i finland?
Kiva på sommarn, bra skolsystem och hela det skitet, men trivs inte med klimatet. 

-har du något du ångrar att du inte har gjort, fast du skulle haft möjligheten?





Shit, kommer faktiskt inte på nåt just nu!
 

-trivs du i mattliden?
Helt okej, de e ju ändå bara en skola..

-godis eller chips?

 CHOKO OCH GLASS

största dröm
Resa så mycket jag vill



 
vad gör dej gladast

När jag får ge gåvor till dem jag älskar och när någon säger något snällt och fint. Dessutom gör det mig så glad av att se familjen glad.

något du saknar

Alla vänner jag träffade förra sommarn i USA

senaste gången du blev besviken

När man väntat hela dagen på nån mumsig mat som väntar hemma, och sen när du kommer hem har någon redan smaskat upp det. Hahah totally mood killer, blir arg som en liten skruttfitta

favorit sysla med elis

Prata och prata och prata och konversationen tar aldrig slut. Det är så ljuvligt. Sen är det nog också helt megaperfekt efter en usel dag i skolan att bara få krypa upp i hans famn o inte säga ett ord, bara veta att han finns där, lite pussar och vips e man på bra humör igen!   

Vad är du mest orolig över med ditt utbytesår?
Att de här hemma glömmer bort mig, och jag märker att jag inte är behövd. Låter egoistiskt som fan eftersom det är JAG som åker, men så känner jag




2 kommentarer:

  1. Ush ja blev helt tårögd när jag kom på att du ska fa och vi har knappt sett varandra under dethärr senaste året :'( Och på sommaren så e vi int på hamnholmen mera och sen far du och vi hinner int ses och så far du bort och jag ruttnar i kyrkslätt samtidigt som jag ser bilder på dig i valencia having the time of your life. Ja tror int de du som ska va orolig, vi klarar oss här. Och Jacce han har dig via skype och telefonsamtal. Jag ska se till att finnas här för honom. I love you,tell me if there's anything u need. I love u- once again i loove youu :(((

    ajjooo - sissi

    SvaraRadera
  2. oi du e finaste!! året kommer o gå megafort !!

    SvaraRadera