måndag 1 april 2013

Norrmark känslan

 På fredagen sjöng vi upp vår lilla mamma. Hon fick bulla, kaffe och massor med paket. Vi åt en jätte god middag och första påskäggsjakterna började. hihi
 Under påsken så träffade vi mycket släktingar som kom o hälsade på och fick också höra tråkiga nyheter om kusinen som skadat sig i alperna och måste opereras. Annars så har vi varit mycket ute, det har varit så ljuvligt väder, och sen har vi (jag...) ätit choko tills det nästan kommit ut ur öronen. Och NAMI Peanut butter cup Ben&Jerry's är heaveeeeen!
 Har tyvärr oxo måsta läsa en hel del. Enkku ord är inte hemskt inspirerande...
 Sen kom andra släktingar o hälsa på med sin 5 veckor gamla Bianca-bebis. Ååå så söt hon är. Fick riktig bebis-fever.
 Natten mellan lördag och söndag gav vi mössorna åt mamma, och nästa morgon skulle vi söka efter vår egen mössa runt omkring i huset o i mössan var allt dethär gömt! Min mamma är nog den bästa påskharen ever. hihi!
 Sen har jag faktiskt lenkkat lite över 25km denna påsk. stolt tjej här. Det är så mycket roligare att springa i skogen och på olika stigar i solen än samma gamla tråkiga trattoarer i Gäddvik/Westend/Mattby. (nog för att jag råkade trampa i häst-poop några gånger haha)

 Igår kväll var det bara familjen i villan. Annors har det kryllat av momi, farmor, kusiner och andra bekanta så det var jätte skönt. Vi hade det helt jätte mysigt och vid såna tillfällen fattar man verkligen hur tur man har det.  Efter att jag suttit i solen i nån timme idag, så märkte jag att jag hade bränt mig riktigt rejält på bröstet och fått massor fräknar på överläppen som ser ut som mustapään. Mysfaktor tuuuusen.

Inget annat intressant att berätta. Imorgon busy dag, skall först morgonträna, sen prov, sen o shoppa till stan och sedan på middag till farmor. Min kusin skall laga Curry, nomiii. pusipusi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar