tisdag 16 april 2013

And I Pray

Sniff e sniff, han e allas hjärtevän. Försvinner ibland kommer snart tillbax igen. Sniff e sniff med en nos så lång o smal. Han bor i vår mumindal

Denna sång om Sniff har snurrat i mitt huvud heeela kvällen. Lite småjobbigt när det bara är typ 3 meningar som jag sjunger om och om igen...


Under detta dygn känns det som om det hänt ALOT. Fick höra om en olycka om en bekant, vår stenmur utanför vårt hus har rasat, bomber har sprängts i Boston och det har varit jordbävning i Iran. Vad fan händer med världen? Gud har säkert rejält blodig mens. 
Apråpå bombningarna i Boston. Vi talade idag i skolan med lite kaverin om just denhär händelsen och det började verkligen öppna mina ögon.  Jag vill inte nu att nån blir upprörd över min åsikt för jag menar inget illa men hallå världen, WAKE UP

3 personer dör i USA och det står om katastrofen all over på twitter, facebook, tumblr och tidningar. Över 40 människor döda i Iran, och det står en liten notis i någon tidning på internet. Detta är så typiskt amerikanskt, och typiskt snobbigt av resten av världen. Bara för att dessa naturkatastrofer och krig händer i de så kallade U-länderna så bryr sig ingen. "Det händer ju typ hela tiden". Men lixom vafan, bara för att USA verkar mera "close" till oss, o vi kanske kan relatera till den händelsen lättare, så betyder de ju inte att vi inte skall lägga uppmärksamhet till de länderna som måste gå igenom liknande händelser nästan varje dag. 

Fick mig bara att fundera på saken och har faktiskt gått o tänkt på det här nästan hela dagen. Och jag menar alltså inte nu att jag tycker det var en små-sak det som hände i Boston. En av mina släktingar är där, och sprang i mål en timme tidigare än bombattackerna, och han råkade redan stå i duschen på hotellet när allt hände. Är så glad att han och hans familj är okej, och förstås alla andra hundratals familjer som var på plats, och jag sörjer för dem som miste någon. Men just nu säger jag ändå inte, pray for boston, jag säger pray for iran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar