måndag 27 maj 2013

Sommarlovet som började och iphonen som gick sönder






Förstår inte riktigt det själv.. Men nu har jag sommarlov! Känns så fantastiskt awesome, som om 5kg sten lättat från mina axlar ungefär. Skrev sista finska provet på över ett år som gick åt esters rumpa, men det gör inget för nu är det ju sommar! Firade denna huippu känsla med att sitta vid stranden med Meri och Soffi. Vi tog t.o.m en somersby för att fira, höhö bädäses. Där satt vi och pratade i timmar, och det var jätte skönt! Känns som om jag inte alls haft tid för kaverin de senaste veckorna så dethär var en bra start på sommaren! 

En ganska crap grej som ändå hände idag var när Elis och jag åkte och skulle föra min älskade iphone på huolto. Wifin har inte funkat på sisådär 2 veckor och 3G är uuuusel överallt. Vi har försökt att resetta hela skitet, men ingenting hände. Så det enda valet var då att gå o föra den på huolto, men gissa om int huolton blir o kosta 290 €?! Are u fucking kidding mee, typ lika mycket som en ny. Att dessutom Iphones bara har ett års garanti är ju ett skämt, och förstås tog min garanti slut i april.. snacka om suunniteltu vanheneminen. (Klicka på länken så får ni läsa om vad det betyder) Anyways, så när vi fick veta priset på huolton, så tog jag min iphone och vi åkte hem. 

Nu funderar jag vad som borde göras för att få de så billigt som möjligt, får så dåligt samvete av att gräva pengar av papsen. Pliiiiiis help me, har någon något förslag?? Skulle vara så tacksam för svar!
puss


2 kommentarer:

  1. skulle du kunna få den på er hemförsäkring eller någon annan försäkring kanske?:)
    annars så gick min iphone sönder på ungefär samma sätt som din för en tid sen, och det jag gjorde var att föra den till soneras butik i Sello (jag har sonera som liittymä) och dom skickade sen den vidare på lagning!
    jag fick en ny gratis, för dom kunde inte laga den och enligt dom var det inte "mitt fel" att den gick sönder så där.

    hoppas det här hjälpte! kram

    SvaraRadera
  2. Men hade din garanti redan gått "ut" eller inte ? :)
    tack för svar!!

    SvaraRadera