lördag 23 mars 2013

Lördagen då det inte var så kallt


Igår tjänade jag 80€ på barnvaktning medan alla kompisar antingen var i kaivo, eller i westend på fest. Inte så dumt sist och slutligen, när "barnvaktningen" bestod av god mat, voice of Finland, och duudsonit tuli taloon. 

Idag är det lördag och jag steg upp redan vid 9. Sov bara 6h eftersom barnvaktandet dröjde längre än förväntat men hey it's all about the money. Gick till esport i det soliga vädret och kom snabbt senare hem för att duscha och fixa mig klar. Idag hade min familj nämligen planerat att gå på stan. Uppskattades massor eftersom vi sällan gör saker tillsammans förutom då familjemiddagar så det här var jätte kiva! Vi gick till Design museét och där var en utställning av IvanaHelsinki. Hon har nog designat verkligen tuffa kläder måste jag säga. Keep going! Jag som inte är speciellt modeintresserad tyckte t.o.m det var jännä. Sedan gick vi på lunch till Tori, som jag velat gå till i nån månad nu och där åt jag en getostsallad TO DIE FOR. nomnomnjomnjommumsmums jag vill ha meera!! Sedan strosade vi nerför fredriksgatan i massa små roliga butiker och jag fick sån himo att flytta hemifrån once again. Kom just hem nöjd och belåten och jag är så glad att jag har en sån fin familj!! Inget mer kul o berätta, pluggning till näst.. Ps, checka hur cool min pappa ser ut på bilden! *stolt dotter* hihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar